reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Elena Engelová

Elena Engelová

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jedna z mnohých, čo denne stretávate na uliciach... Zoznam autorových rubrík:  len tako mneboľačkymoje kuriózne chorobySúkromnéNezaradené

reklama

o mne

101 želaní

Elena Engelová

101 želaní

Milujem všetky zápisníky, zošity, bloky, skicáre, linajkové, kockované aj čisté, ktoré len tak volajú po popísaní a pokreslení. Kým sú prázdne, majú úžasné čaro budúcich príbehov a obrázkov. Takto som nedávno objavila skutočný poklad, hrubý linajkový zošit s tvrdými zelenými doskami. S nadšením som ho otvorila, no hneď prvá strana priniesla sklamanie. Už v ňom bolo písané. Písmo bolo evidentne moje, aj keď som mala pochybnosti, zjavne som pred pár rokmi písala oveľa úhľadnejšie.

  • 10. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 543x
  • 0
Vždy je šanca

Elena Engelová

Vždy je šanca

Celý svoj doterajší život som si myslela, že nie som dosť dobrá, že pre svojich blízkych nerobím dosť, preto sa mi nedostáva pochvaly a preto sa mi ani v nedarí. Až keď sa mi život rozsypal úplne a ja som bola nútená si ho začať budovať od základu a sama, pochopila som, že to bol blud. Tak veľmi som chcela, aby sa môj život aspoň podobal šťastnému a dokonalému, až som zabudla, že jeho stredom som ja sama a že to, ako bude vyzerať, závisí len odo mňa.

  • 2. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 393x
  • 7
Ako ma zima pokore naučila

Elena Engelová

Ako ma zima pokore naučila

Táto zima bola až do včerajšku ku mne milosrdná. Včerajšia snehová nádielka ma donútila prehodnotiť môj názor, že je zbytočné odhŕňať sneh, keď sa raz aj tak roztopí.

  • 1. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 439x
  • 1
Zlomená samota

Elena Engelová

Zlomená samota

Sedela som v kresle, v rukách pletenie a čakala, kým sa celkom zotmie, aby som si mohla rozsvietiť. Zimné slnko sa odporúčalo krátko po štvrtej, za siluetou domov presvitala iba temná oranžová žiara. Vyšla som na záhradu a prešla až na jej koniec. Nebol to dobrý nápad, lebo cestou späť som si vôbec nevidela pod nohy. Zato som videla niečo, čo ma šokovalo.

  • 20. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 309x
  • 1
Nechcem svietiť, stačí mi žiariť

Elena Engelová

Nechcem svietiť, stačí mi žiariť

Občas sa mi stane, že stretnem v meste niekoho známeho. Poteším sa, veď je to pre mňa vzácne, nikam nechodím a tak očakávam od stretnutia možnosť si trochu pokecať. No radosť sa vyparí, keď po úvodnom: „ako sa máš“ nasleduje: „a čo tvoj bývalý?“

  • 19. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 347x
  • 4
reklama
Moja herecká kariéra

Elena Engelová

Moja herecká kariéra

Pred časom u nás v dedine bubnovali, že kto má záujem o hranie v ochotníckom divadle, nech príde na obecný úrad. Srdce mi poskočilo radosťou a nadšením. Celý život túžim zažiariť na javisku, cítila som, že od splneného sna som len krôčik.

  • 11. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 237x
  • 0
Musím na seba nažalovať

Elena Engelová

Musím na seba nažalovať

Píšem erotické mini poviedky. Kto by to do mňa povedal. Moji známi ma podozrievajú, že sú to buď moje vlastné zážitky, alebo moje predstavy, túžby. Nie je tomu tak. Nestotožňujem sa s postavou, ktorá si užíva tie krásne chvíle, aj keď píšem akoby o sebe. Možno to je mätúce, ale ja svoje zážitky z oblasti erotiky nikdy nepredostriem verejnosti. Patria iba mne a môjmu partnerovi.

  • 25. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 355x
  • 2
Čo ma otec naučil a ako som vyviazla živá

Elena Engelová

Čo ma otec naučil a ako som vyviazla živá

Môj otec ma naučil samé životne dôležité veci. Jednou z prvých bolo pitie z fľaše. Dodnes s opovrhnutím pozerám na človeka, ktorý priloží k ústam hrdlo fľaše, dvomi glgmi v nej vytvorí podtlak a potom s typickým cmuknutím odtrhne fľašu z hornej gamby, až mu tam zostane červený polkruh. Riadne sa nenapije a ešte sa aj strápni. A zaslintá.

  • 23. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 511x
  • 2
Odvažujem sa na dlhšie trasy

Elena Engelová

Odvažujem sa na dlhšie trasy

Po trojmesačnom presúvaní sa do práce a späť a občasnom výjazde do okresného mesta, rozhodla som sa pre svoj prvý hrdinský motorizovaný presun do veľkomesta.

  • 5. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 263x
  • 0
Už zas jóbovka

Elena Engelová

Už zas jóbovka

Zaskočila ma nová, nepríjemná informácia. Majiteľka nehnuteľnosti, kde mám firmu, nadobudla pocit, že ja a ostatní nájomníci sa topíme v peniazoch, tak sa nám rozhodla od nich trochu odpomôcť. Oznámila nám, že zvýši nájomné.

  • 10. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 332x
  • 2
reklama
Parkovanie

Elena Engelová

Parkovanie

Dobrodružný život mňa ako čerstvého šoféra úspešne pokračuje. Presunúť sa z domu do práce už zvládam takmer bravúrne, aj keď mi pred cestou treba na „malú" podozrivo často. No parkovanie je des. Narútiť sa medzi dve autá je neuskutočniteľná úloha.

  • 1. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 329x
  • 0
Detstvo občas o hubu

Elena Engelová

Detstvo občas o hubu

Postaviť deťom ihrisko a trvať na tom, že sa majú hrať iba tam je síce bezpečné pre všetkých zúčastnených, ale oberá to jedinca o možnosť v budúcnosti opisovať príbehy z detstva, ktoré bolo často o hubu. Keď si spomeniem, kde všade sme boli a čo sme robili, je až divné, že sme sa všetci dožili dospelosti.

  • 28. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 291x
  • 5
Čo všetko sa mi za jeden deň podarilo

Elena Engelová

Čo všetko sa mi za jeden deň podarilo

Šoférovala som po prvý krát úplne sama do mesta, bravúrne som sa pohla na križovatke, stojac hore kopcom, ukážkovo som zaparkovala, síce na poloprázdnom parkovisku, ale aj to sa ráta, kúpila som si svoj prvý parkovací lístok, odovzdala som daňové priznanie, ktoré som si robila sama, posedela som si dve hodiny na sociálnej a nezaspala tam, vybavila nákupy a excelentne došoférovala naspäť do práce. Deň ale nekončí.

  • 27. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 250x
  • 0
Víťazný tanec

Elena Engelová

Víťazný tanec

Dnes som niekoľko hodín strávila za šijacím strojom. Nie že by som šila, vytvárala hodnoty, jednoducho, pokazil sa mi. Je to jeden z mojich výrobných prostriedkov, tak ma to patrične rozhodilo.

  • 19. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 291x
  • 0
Mama mala pravdu

Elena Engelová

Mama mala pravdu

Viem, že by som sa mala v súčasnej dobe zamýšľať nad voľbami a nad tým, kam sa Slovensko s novým prezidentom pomkne. Snahu niečo ovplyvniť som vyjadrila tým, že som bola voliť. Kňažka, lebo okrem toho, že si myslím, že by hlava štátu mala reprezentovať svoju krajinu nielen vizážou, ale aj kultivovanosťou a intelektom, bola som doňho na strednej buchnutá.

  • 18. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 252x
  • 0
reklama
Ježibaba

Elena Engelová

Ježibaba

Keď sa povie ježibaba, určite sa mnohým mužom v mysli vynorí svokra. Alebo nadriadená. Prinajhoršom manželka. Ale ja viem, že existujú aj skutočné. Ako dieťa som jednu stretávala a bola tak impozantná, že sa mi miešala aj do snov.

  • 17. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 288x
  • 0
Babkine hnusné špeciality

Elena Engelová

Babkine hnusné špeciality

Po rokoch vychádzajú na svetlo božie desivé pravdy z môjho života, ktoré sa týkajú mojej najbližšej rodiny. Jednou z nich je, že moja mama nevedela variť. Dôkazom by mohlo byť, že ako dieťa som bola drobná, útla a bledá. Tak to aspoň tvrdili všelijaké tety štípajúc ma do líc: „Akási je bledunké, nie je choré?" mysleli tým chudokrvná, čím moju mamu dohnali k tomu, že ma dovliekla k lekárke na vyšetrenie.

  • 15. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 475x
  • 2
Prvé tankovanie

Elena Engelová

Prvé tankovanie

Došlo na moje prvé hrdinské samostatné tankovanie. Po informácii, že ženy s tým majú zväčša problémy sa môj žalúdok o poznanie zmenšil, ale červené svetielko bolo nekompromisné. S ospravedlňujúcou myšlienkou, že niekto musí byť prvý, kto tie stojany zrámuje, vydala som sa na náročnú a dobrodružnú akciu.

  • 13. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 522x
  • 6
Dnes už jazdí každý

Elena Engelová

Dnes už jazdí každý

Život mi prihral do cesty nevyhnutnosť, akou je vodičák. Dúfala som, že to doklepem aj bez neho, ale nedá sa. Autoškola bola zábavná, menej už pre mojich inštruktorov, ale klobúk dolu, chovali sa galantne voči mojim odfarbeným šedinám. Občas ma síce udivovali vetami ako: "...vo vašom veku..." a podobne, čo som nechápala, veď aký vek? Je síce pravda, že po svete behá tvor, ktorý ma oslovuje "babka", ale to ešte neznamená, že som stará.

  • 5. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 324x
  • 2
S chrobákom na veterinu

Elena Engelová

S chrobákom na veterinu

Papuče som si nachystala do polohy stoj spojný, aby som mohla do nich hneď nastúpiť, keď sa v noci moje dve beštie rozhodnú ísť von, zachrániť ma pred nebezpečnými ježkami a imaginárnymi votrelcami. Beštie sú feny bradáča melého a aj keď sa cez deň javí, že nemajú ani štipku energie, v noci zrejme frčia na mesačné svetlo. Takže scenár: psi písk, ja papuče, dvere, psi von, o chvíľu štek, psi dnu, papuče dolu, posteľ...blázon, ja viem.

  • 3. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 208x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu