reklama

Ako ma sociálka rozveselila

Včera mi došlo úradné písmo zo Sociálnej poisťovne. Vravím si, oficiálne mi oznamujú, že mi dôchodok zvyšujú o sľúbených osem éčiek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bolo to však oveľa zábavnejšie čítanie. Priznám sa, musela som to prelúskať viackrát, kým to môj starecký, napoly dementný mozog spracoval. Teda, aspoň tak som sa cítila, keď som pochopila, čo mi úrad zdeľuje.

Môj starobný dôchodok je nízky. Posledné roky som bola živnostníčkou. Točila som len malé peniaze, na odvody akosi nestačilo, takže fakt, že to nebude ktovieaká sláva, mi bol jasný. S čím som nepočítala bolo, že sa môj ex rozhodne pre lepší život a ja zostanem sama. A tak sa mám čo obracať, aby som to nejako zvládla. Ale to nie je podstatné. Naučila som sa hospodáriť s málom, čo je naozaj veľmi náročné a kto to pozná, vie, že každý groš poteší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže teraz trochu počtov. Podľa sociálky, môj starobný dôchodok je 222,00€. K tomuto sa pripočíta tých sľúbených 8,20 a máme utešených 230,20€. Táto sume je nižšia, ako zákonom garantovaná suma minimálneho dôchodkového príjmu, čo je 273,40€, preto môj dôchodok zvyšujú na 273,40€. Čiže zvýšenie nastalo iba papierovo, fiktívne. A tu sa mi natíska otázka: ak bolo na zvýšenie dôchodkov vyčlenených x eur a mne a neviem koľkým ďalším tie eurá len pripísali do luftu, komu sa fyzicky dostali?

A čo to pre mňa znamená v praxi? Že dostanem hovno a nie zvýšenie o 8,20€. Prepáčte vulgarizmus, ale inak sa to popísať nedá. Skrátka ten, kto má málo, nedostane nič. Hľadáte logiku? Jedna by sa našla. Do éteru vykrikované zvyšovanie dôchodkov si sociálka prispôsobila vďaka zákonom a ušetrila na tých najchudobnejších. Dobrá finta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby nedošlo k omylu, necítim sa byť chudobná, neohrýzam korienky, ani nechodím po pýtaní. Som zdravá, viem si peniažky zarobiť a pomenovanie dôchodca je pre mňa nevyhovujúce. Ale je veľa ľudí, ktorí nemajú také šťastie, sú starší, chorí, nemajú možnosť pracovať, alebo ani nevládzu. Tí ako k tomu prídu, že na nich štát a úrady s...?

Nepozerám telku, správy, nesledujem politické dianie, no napriek tomu to ku mne prenikne. To, čím žijeme, lebo vlastne musíme. A denne mám pocit, že sa mi hŕstka hajzlov smeje rovno do tváre a tvrdí mi, že si nič iné nezaslúžim. Viem, že s týmto pocitom nie som sama. Tak čo sa s tým, dofrasa, dá robiť?

Elena Engelová

Elena Engelová

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jedna z mnohých, čo denne stretávate na uliciach... Zoznam autorových rubrík:  len tako mneboľačkymoje kuriózne chorobySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu